ALIMENTOS QUE MATAN

Desde fai centos de anos longas caravanas de yacks, conducidas polos sherpas, percorrían miles de quilómetros coa súa prezada carga desde as altiplanicies tibetanas ata Nepal e India, comerciando cunha das materias primas máis importantes para a vida humana. O produto co que comerciaban era realmente valioso xustificando sobradamente as durísimas condicións da viaxe, a través de profundos desfiladeiros e crebadas cubertas pola neve.

Transportaban sal.

Este sal do Himalaia provén de depósitos formados na altiplanicie tibetana cando esta, fai millóns de anos, formaba parte dos fondos mariños.

En xeral cando falamos de sal comestible moitas persoas entenden como tal o sal de mesa refinada, con ou sen iodo, que se expende nos supermercados. Con todo este sal refinado difire notablemente do sal natural sen refinar. Mentres a primeira é notablemente prexudicial a segunda ten virtudes curativas.

O sal de mesa refinada é simplemente cloruro sódico, químicamente blanqueado, e que o noso corpo recoñece como algo totalmente estraño. Este sal está formada por cristais independentes e o noso corpo para procesala debe consumir grandes cantidades de enerxía.

Este cloruro de sodio inorgánico pode romper o equilibrio ideal de fluídos e sobrecargar o sistema de eliminación. Para illar o exceso de sal as moléculas de auga teñen que rodear o cloruro de sodio para rompelo en ións de sodio e de cloro para que o corpo poida neutralizalos. Para iso toma auga das células, rompendo o equilibrio de fluídos dentro das mesmas. Para neutralizar cada gran de cloruro de sodio o corpo ten que utilizar 23 g de auga celular. Isto significa que consumir demasiado sal refinado terá como consecuencia unha acumulación de auga nos tecidos, incrementando a celulitis, o reumatismo, a pinga, artrite, así como cálculos biliares e renais.

Aínda por riba o sal refinado adoita conter axentes conservadores que resultan potencialmente perigosos. Entre eles algúns como o hidróxido de aluminio deposítanse no cerebro, constituíndo unha das posibles causas do Alzheimer.

A propia Asociación Americana contra o cancro suxire limitar o consumo de sodio a 1,500 mg por día, pero son moitos os estudos que poñen de manifesto que este consumo supera o 7,000 mg de sal procesado por día.

O sal utilízase en grandes cantidades en embutidos e queixos para prolongar a súa vida útil, así como unha forma de mellorar o sabor da carne envasada, excesivamente cociñada.

O sodio tamén pode provir doutros aditivos artificiais como o glutamato monosódico, o benzoato de sodio, o nitrato de sodio, a sacarina ou o bicarbonato de sodio.

A pesar de que se relaciona o consumo de sal refinado coa hipertensión, hai outros factores que controlan o equilibrio de líquidos e electrolitos, a presión arterial, a obesidade, a enfermidade cardiovascular ou a enfermidade renal. Hoxe en día sábese que o ácido úrico é un subproducto do metabolismo da fructosa e que elevados niveis de ácido úrico elevan a presión arterial. Así que hai que ter coidado co excesivo consumo de fructosa.

Hai estudos que poñen de manifesto que un nivel de sodio demasiado baixo pode ser a causa da debilidade ósea na terceira idade, mentres que outros poñen de manifesto que niveis baixos de sodio urinario relaciónase con maior risco de ataques cardíacos.

A deficiencia de sodio tamén pode ser a causante de cambios no estado de ánimo ou de variación do apetito. Lembremos que o sal é un antidepresivo natural.

Como o sal é un alimento necesario para a vida debemos ser conscientes do sal que consumimos.

Este sal ademais de utilizarse para cociñar da maneira habitual, pode ser utilizada, en concentracións do 1%, para realizar gárgaras para tratar arrefriados ou dor de gorxa, para enxugar os ollos e alivialos cando están cansos ou irritados, para realizar limpezas nasais utilizando unha lota e, mesmo, para realizar baños de sal, resultando hidratante para a pel e altamente desintoxicante.

Convén utilizar concentracións do 1%, xa que é similar aos fluídos naturais do corpo.

A Fundación Galicia Verde, a través da súa tenda online www.namaskar.es  ofrécelle o sal do Himalaia en diversos formatos e distintos graos de moenda para adecuala aos distintos usos que queira darlle.