PORRO (Allium porrum)

Segundo un recente estudo, o porro contén un 2% de proteínas e aproximadamente un 7% de hidratos de carbono. A súa importancia radica no seu baixo contido en graxas, e baixo poder calorífico, o que o fai un alimento idóneo en axudas de control de peso.

Familia: liliáceas.
Situación: pleno sol, semisombra ou sombra.
Rega: regular pero moderada.
Marco de plantación: 10 x 20 cm

Sementar a medio centímetro de profundidade. Facer os semilleiros un mes antes da última xeada.
Xerminarán nunha semán a temperatura de 24ºC.
pH óptimo entre 6 e 7,5.
Situar a pleno sol ou semisombra.
Necesita unha cantidade moderada de nutrintes.

Sementar en semilleiro, en bandexas, a finais do inverno e cando as plántulas midan uns 5 cm trasplantalas a celdas individuais. Abonar cada dous semáns con infusión de ortigas. Unha semán despois da última xeada estarán listos para trasplantar ao exterior (terán unha altura de 15-25 cm.) e ao facelo corte as raíces a 5 cm . Abra unha zanja de 20 cm de profundidade, coloque nela os porros distanciados 15 cm e cubra con terra, apretandoa lixeiramente, Unha vez trasplantados acolche y vaia aporcando os porros segun medran para que os porros blanqueen e sexan máis doces.
Si antes de que cheguen as primeiras xeadas coloca unha boa capa de acolchado de palla, manterá a terra en condicións de laboreo e poderá recolectar porros case que todo o inverno.
Resiste bastante ben o frío, aguantando incluso os invernos no campo, e adaptase a casi todas as condicións climáticas, ainda que irá mellor en zonas templadas.

Gústanlle os solos ricos en humus, frescos e soltos, e non debe faltarlle humidade.

Non tolera abonos nin compost frescos, por iso utilizaremos materia orgánica ben descomposta. Pódese cultivar a continuación de plantas moi consumidoras.

Contén altas dosis de vitaminas A, B, C e PP e, entre outros, os seguintes minerais: xofre, bromo, calcio, cloro, cobre, ferro, manganeso, magnesio, fósforo, potaso, sílice, iodo e cinc.

Como é unha planta de ciclo largo e esixente, recomendanse rotacións de catro anos.
É moi boa a súa asociación coas cenorias xa que protexense mútuamente, pero tamién pode plantarse con tomates, apio e amorodos.
Non lle gusta estar coas xudías, chícharos, coles, leitugas, rabos e remolachas.

As sementes ecolóxicas poden durar uns 3 anos.