PEREXIL (Petroselinum crispum)

O perexil e as súas propiedades foi utilizado na antigüidade para manter un alento fresco, e é especialmente coñecido na cociña oriental por abrir o apetito dos comensais, a cal é a razón principal de porque se usa a folla de perexil en sopas, ensaladas e carnes.

Familia:umbelíferas
Situación: semisombra ou sombra
Rega: abondosa
Marco de plantación: 20 x 20 cm

É unha planta a ter en conta para sazonar todo tipo de platos, coa vantaxe de que é unha das últimas plantas en producir na nosa horta, mesmo resistindo algunhas xeadas.
pH óptima entre 6 e 7
Sementar en interior a finais do inverno e, no exterior, a principios da primaveira, cando a terra acade os 16ºC.
Xerminará nunhas tres semáns.
Situación a pleno sol ou semisombra.
Precisa poucos nutrintes.
Diversas maneiras de incrementar a velocidade de xerminación das sementes serían as seguintes: mantelas a remollo 24 horas antes da súa plantación, regando a terra, unha vez sementadas, con auga fervendo.
A colleita vaise facendo según a necesitades e recolla as follas cortando a ramita onde medran. Se corta a planta enteira uns 3 cm por riba da terra rebrotará de novo. No inverno pode manter algunhas plantas en maceta.

Necesita solos frescos e mullidos, ricos en humus. Non lle gusta o compost pouco feito.

Contén vitaminas A e C en gran cantidade, ademáis de B1, B2, E e PP, así como minerais tipo sodio, magnesio, cobre, ferro, manganeso, iodo, fósforo, potasio e xofre.

Realizar rotacións de cuatro años.
Plantar asociado con tomates, cebolas e espárragos.
Vai ben cos espárragos, millo, pementos e tomates.
Non plantar con leitugas.

As sementes ecolóxicas poden durar uns tres anos.