ESCAROLA (Cichorium endivia)

A escarola é un alimento delicioso, ideal por exemplo na elaboración de marabillosas e saudables ensaladas, grazas ao seu interesante poder refrescante (debido ao seu contido en auga) e a súa baixa achega calorífica. De feito, preto dun 95% da súa composición é auga, de aí que sexa un alimento lixeiro pero saciante polo seu contido en fibra.

A escarola ten un sabor lixeiramente amargo e hai de dous tipos: a de folla rizada, e a de folla lisa (menos amarga).

Familia: compuestas.

Situación: pleno sol, semisombra o sombra.
Rega: abondosa e regular.
Marco de plantación: 20 x 25 cm

Sementar a unha profundidade de 6 mm. En semilleiro dous meses antes da última xeada e no exterior cada dúas semáns dende a primaveira ata prácticamente o outono.
pH óptimo entre 5,5 e 7.
Xerminará ao cabo dunha semán, si a temperatura da terra está por riba dos 7ºC.
Situar a pleno sol ou semisombra.
Necesita nutrintes con moderación.
Pode consumila folla a folla, ou cortando a planta enteira.
Pode cultivarse en calquer lugar xa que non é unha planta esixente. É moi rústica. Pódese reducir seu amargor blanqueándoa, é decir, atándoa para que as súas follas reciban menos sol e queden máis blancas, pero non debemos esquecer que nas hortalizas as follas máis escuras conteñen máis clorofila e son máis nutritivas.

Si a terra ten unha boa cantiade de compost non é necesario abonalas.

É mala compañeira para a col lombarda pero vai ben con veruduras que non formen cabeza.

As sementes ecolóxicas durarán uns 5-6 anos.