COLIFLOR (Brassica oleracea)

Entre as diferentes propiedades nutricionais e beneficios que encontramos no coliflor é o seu alto contido en auga, e non obstante baixo contido enerxético, polo que o coliflor é ideal en axudas de control de peso.

Familia: Crucíferas
Situación: pleno sol, semisombra ou sombra.
Rega: moi abondosa.
Marco de plantación: 40 x 50 cm
Ciclo: uns dous meses.
É a col máis delicada xa que tanto poden afectala os fríos da primaveira como os calores do vran, ou a seca.

En semilleiro sementar un mes e medio antes da última xeada e no exterior entre marzo e agosto
Sementar a un centímetro de profundidade e sairá nunha semán.
Ten fortes necesidades nutritivas por eso vai ben despois de un cultivo de fixe nitróxeno.
pH entre 6,5 e 7,5.
Temperatura do solo por riba de 16ºC.

Si prepara os semilleiros nun invernadoiro antes de plantalas deixeas unha semana no exterior para reducir o estrés.
Si queredes blanquear a flor, cando a pella teña un tamaño duns 6-7 cm, doblades sobre ela unha folla e a suxetades cunha goma. Normalmente en 3-4 días estará blanqueda. Non a deixedes máis tempo pois podería apodrecer.
Ainda que non soporta as xeadas dase millor en climas fríos. Gustanlle as terras mullidas, ben abonadas e frescas.

Para manter a humidade constante nas súas raíces axudará moito unha boa cobertura.

Convén abonalas abundantemente pero sin abusar de aportacións nitroxenadas que propiciarían a presencia de pulgóns e outros insectos.

Entre seus parásitos merecen especial mención a oruga da col e a mosca da col.

É menos nutritiva que outras variedades de coles, ainde que é rica en vitaminas A, B1, B2, C e E, e posue bastante calcio, ferro, magnesio, fósoforo e potasio.

Beneficianlle as asociacións con espinaca, chícharos, xudía de mata baixa, patacas, leituga, cenoura, pepino, romero,.... pero non lle gustan os amorodos e as xudías de enrame.
Como siempre recomendamos planificar rotaciones de cuatro años.

A semente ecolóxica ten unha duración de 5 anos.