CHÍCHAROS (Pisum sativum)

Os chícharos son un dos complementos máis utilizados na cociña, ben sexa conxelados ou envasados pero non teñen nada que ver coa delicia que supoñen os chícharos frescos, recien colleitados.

TIRABEQUES

Os tirabeque son unha variedade de chícharos. Son un pouco menos resistentes a os fríos. A gran diferencia é a recollida, que terá que ser antes de que os chícharos do seu interior engorden, xa que deste xeito resultaría duros e fibrosos, en lugar de tenros e doces.

Familia: leguminosas.

Situación: pleno sol, semisombra ou sombra.

Rega: humidade constante

Marco de plantación: 30 x 40 cm

Na súa plantación hai dúas posibilidades: ou sementalos na primaveira, ou ben, xa que resisten ben as xeadas, plantalos a finais do outono, antes de que veñan os fríos. Esta segunda opción é moi interesante si tedes terra suficiente xa que o chícharo pasará o inverno medrando moi pouco pero, en canto pase o inverno medrará rápidamente ofrecendovos unha importante colleita, moi temprana, cando a actividade dos insectos é practicamente inexitente. Si enlazades este cultivo con outros de primaveira disfrutaredes de chícharos frescos durante moito tempo.

Gustalles o frescor e a humidade constantes, pero non soportan a calor e o tempo seco. Soportan ben o frío.
Regar únicamente en tempo seco, sendo preferible poucos regos abondoso, que moitos continuados.

Van ben en todo tipo de solos pero prefiren os frescos, mullidos e ben drenados. Como todas as leguminosas aportan nitróxeno ao solo e por iso deben cultivarse para comenzar un ciclo de preparación da terra, ou a final das rotacións de catro anos.

Sementar a uns dous centímeros de profundidade, directamente na terra. Xerminarán as dúas semáns.
Temperatura da terra a partir de 16ºC
pH óptimo: 6-7
Ten poucas necesidades de nutrientes e hai a crenza de que non necesitan N, porque van fixalo do aire, pero iso é a partir de que a planta acade un certo tamaño, polo que será interesante apoiala no arranque. Hai que acordarse de colocar titores.

Seus principais problemas son os caracois, os paxaros e os vermes do chícharo. Ademáis en épocas de gran crecemento poden aparecer pulgóns ou enfermidades criptogámicas.

Entre as súas vitaminas destacamos a A, B1, B2, C, E e a PP, e entre os seus minerais: calcio, ferro, manganeso, fósforo e potasio.

Sendo unha planta pouco esixente incluirémola nas rotaciones de catro anos, ben para comezar o ciclo, ou cando remate no cuarto ano.

Pódese sementar asociado con casi todas as hortalizas pero non lle gustan os allos, as cebolas nin as patacas.

A semente ecolóxica pode ter unha duración de uns 4 anos.