CENORIA (Daucus carota)

Familia: umbelíferas.

Situación: pleno sol, ou semisombra.

Rega: moderada.

Marco de plantación: a 5 cm, en filas separadas 15 cm

Sementar a un centímetro de profundidade, en exterior, a principios da primaveira ou mediados do vran.
Xerminará nunha semán.
pH óptimo entre 5,5 e 6,5.
Situar a pleno sol.
Necesita poucos nutrintes, salvo de N que haberá que aportarlle en cantidade.
Pódese cultivar en prácticamente todos os climas, ainda que prefire os templados.

Para conservalas metelas nunha caixa con area húmida e mantelas nun lugar fresco. Conservaranse mellor cortando as follas e deixando uns 3 cm de follas.

Preparar a terra no outono labrandoa con follas. Si a preparades na primaveira hai que engadir unha boa cantidade de compost.

Sementalas ou ben a voleo, misturadas con area para conseguir unha distribución mási ou menos homoxénea, ou ben abrindo un rego de centímetro e medio de profundidade e colocándoas a 2 cm unha da outra. Máis adiante cando broten haberá que aclaralas a 5 cm para que poidan medrar ben, xa que si está moi xuntas deteñen o seu crecemento.

A siembra solo realizarse a voleo e para lograr unha mellor distribución das sementes sobre o solo suelen misturarse con area. Logo taparanse aproximadamente entre 0,5 e 1 centímetro.

A cenoria gústanlle as follas quentes e as raíces frescas polo que sentaralles ben unha cobertura durante os meses de calor. Tamén pódense intercales entre elas outras hortalizas de follas grandes que aporten sombra.

Gústanlle os terreos mullidos, aireados, frescos e con humidade constante (sen encharcamentos) e incluso lixeiramente areosos.

Non usar compost fresco xa que provocaría podedumbre e faría que moitas raíces saian partidas. Usaremos compost antigo para abonar ou plantaremolas, seguindo as rotacións, no terreo no que no ano anterior sementamos hortalizas moi esixentes, como as patacas ou as coles.

De forma habitual realizaremos a rotación de catro anos para prevenir problemas con determinados nemátodos.

É unha hortaliza moi rica en vitaminas entre as que destacaríamos a A, ademáis de B1, B2, B5, B6, C, D, E, K e PP, ademáis de minerais como bromo, calcio, cobre, ferro, iodo, magnesio, manganeso, niquel, fósforo, potasio, sodio e xofre.

Pódese asociar con casí todas as plantas, menos coas da sÚa familia. É especialmente boa a asociación con porros, xa que se protegen mútuamente. Tamén é moi recomendable plantalas con leitugas, chícharos, tomates e rabos.

As sementes ecolóxicas teñen unha duración de uns 3-4 anos.