CEBOLA (Allium cepa)

É unha das hortalizas máis cultivadas en todo o mundo, e unha das hortalizas de consumo máis antigo, sendo un ingrediente moi habitual na cultura gastronómica mediterránea.
A cebola é un alimento baixo en calorías, cun alto contido de auga, que se comporta como un excelente regulador do organismo grazas ao seu alto contido de fibras e vitaminas.

Familia: liliáceas.

Situación: pleno sol ou semisombra.

Rega: humidade constante e moderada.

Marco de plantación: 10 x 10 cm as cebolas, e 3 x 3 as chalotas

Ciclo: uns tres meses

Sementar a 0,5 - 1 cm de produndidade, co solo a unha temperatura por riba dos 18ºC. Xermina entre 4-5 días.
En semilleiro sementar dous meses antes da última xeada. No exterior na primaveira
pH óptimo: 6-7,5
Necesita nutrientes con moderación
Menos cos espárragos, chícharos e xudías vai ben con case todas as hortalizas e mesmo poderemos utilizala entre otras plantas, como as roseiras, para protexelas dos fungos
Na rotación non colocala despois de leguminosas.

Si a plantades en semilleiro facelo dous mese antes da última xeada. Mantelas a boa temperatura e húmidas. Cando as plantas sexan altas e doblen as puntas cortarémolas cunha tixeira deixándoas de uns 8 cm para estimular o crecemento radicular.

Si sementades directamente na terra as plantas sofren menos estrés, sufren menos enfermidades e tardan máis en florecer, pero ten o inconveniente de que algunhas variedades tardan moito en madurar. Si o facedes deste xeito hai que aclarar as plantas cando teñan uns 5cm.

Si plantades cebolas de plantas, mercadas nunha feira ou viveiro, deberedes recortalas non tercio. Si o que mercades son ceboliñas escollede as máis pequenas.

Para protexelas das herbas competidoras manteña un bo acolchado. Ademáis manterá mellor a humidade. Non esqueza que as cebolas teñen o sistema radicular moi superficial. Gostales aportes de cinzas, pero non de N pois tería moita folla e poco bulbo.

Cando as follas comezan a doblarse é o momento de pensar en doblalas, sacalas lixeiramente da terra, e deixalas sobre a terra ata que os bulbos estean secos e arrugados. É o momento de cortar as follas, deixando uns 3-4 cm, e gardalos nun lugar fresco. Unha boa maneira e facer ristras e colgalas en lugares frescos.

NOTA: As chalotas é un variedade de cebola cuio bulbo non ten máis ancho que a base das follas, por eso as sementaremos nun marco máis pequeno.

Para sementala utilizaremos terras fértiles, soltas e ben drenadas, que enriqueceremos antes da plantación, cunha boa cantidade de compost. Van ven as terras areosas.
Le gustas los suelos frescos, aireados, ligeros y ricos en humus, pero no le va bien la humedad excesiva o suelos encharcados.
Se adapta a cualquier clima, tanto frío como cálido aunque producirá ejemplares más grandes en zonas de largo fotoperiodo.

Sus principales problemas, al margen de la humedad excesiva y que puede producir podedumbres o royas, son la mosca de la cebolla, que se evita asociándola con las zanahorias.

Contiene vitaminas A, B1, B2, B5, C, E y PP, así como, entre otros, los siguientes minerales: azufre, bromo, bario, fósforo, calcio, fluor, hierro, potasio, sodio y yodo.

Aplicar rotaciones de cuatro años.

Su mejor asociación es con la zanahoria, pero también con pepinos, chirivías, lechugas, fresas y remolachas.

A semente ecolóxica pode durar un par de anos