BRÉCOL (Brassica oleracea)

Este vexetal comunmente é tamén chamado brócoli ou brócoli e é considerado como un dos vexetais que maior cantidade de nutrientes posúe, pola súa variedade de formas de comer e polo seu baixo custo.

Unha hortaliza que está en alza polas súas virtudes xa que contén unha grande cantidade de sulforafano, que actúa sobre determinados tipos de cánceres, e potentes antioxidantes que axudan a combatir outras enfermidades. Son similares ás coliflores pero de talos elevados.

NOTA. O brécol e o brócoli son diferentes, ainda que moi semellantes. O brécol ten un sabor máis intenso e diferencise do brócoli en que ten brotes de follas que rematan en pequenas pellas. O cultivo é similar para ambos.

Familia: crucífera.
Situación: pleno sol, semisombra ou sombra.
Rega: abondosa.
Marco de plantación: 40 x 50 cm
Ciclo: de 8 a dez meses

Sementar a 6 mm. de profundidade, e xerminará en 5 ou 6 días, nuha zona cálida.
En semilleiro un par de meses antes da última xeada, e no exterior a principos do vran. Se trasplantan cando acadan os 7-8 cm enterrádoas un par de centímetros máis de que estaban.
pH óptimo : 6,5 a 7,5
A pleno sol, ou semisombra, e rega moderada
É esixente de nutrientes, polo que haberá que aportarlle certa cantidade de N, P y K.

Non hai que plantalo nin demasiado cedo, nin mantelo con temperaturas baixas xa que en ambos casos a flor sería moi pequena. Cando corte a pella sairán outras maís pequenas, prolongando a fase produtiva da planta. Cando a pella amarillea é que xa está demasiado madura.

Para ter outra colleita no outono podese plantar na pimaveira en zonas frescas e no vran en zonas cálidas.

Gustanlle os solos ben fertilizados, frescos e con humidade constante. Para manter a humidade constante resulta de axuda unha boa cobertura. Como seu talo é elevado convén aporcarlo ben para evitar o efecto do vento.

Como son plantas muy consumidoras recomiendo rotarlas cada cuatro años.

Salvo con amorodos e as xudías vai ben con case que todos os cultivos, sendo recomendable non xuntala con cultivos da mesma familia

As sementes ecolóxicas poden durar 4 anos.