ALCACHOFA (Cynara scolymus)

A alcachofa é considerada unha planta con propiedades medicinais, de múltiples beneficios para a saúde e beleza. A alcachofa, aínda que pouco utilizada, é un delicado manxar que consumido en forma de vexetal ou en ensalada nos brinda incontables beneficios.

Esta planta procede da rexión mediterránea onde produce froitos durante todo o ano, xa que trátase dunha planta perenne ou bianual. Noutras rexións máis frias hai que considerala como planta anual, e tamén precisa de coidades especiales.
Si a cultivamos en rexións onde a temperatura non baixe de 10ºC (clima mediterráneo) podemos tratala como unha planta perenne que no primeiro ano produce follas, pero non inflorescencias, mentres que no segundo produce inflorescencias no vran ou no outono.
Hai que cosechalas antes de que abran e conservalas nun frigorifico unhas dúas semáns. Terán máis sabor.br/> No período invernal cortar a planta uns 30 cm por riba do solo e aporcar con palla. Cubrilas con un cubo e protexer o cubo con máis palla. Deste xeito resistirá os rigores do inverno. En zonas cálidas é suficiente cun acolchado.
Para reproducila colocar as sementes nun semilleiro con turba e deixeas a uns 20ºC. Nacerán as dúas semáns. Trasplantar a macetas cando teñan dúas follas definitivas e colocalas nuha zona máis fresca. Ao mes e medio xa poderedes levala ao sitio definitivo, na terra (é importante mantelas cubertas un par de semáns).
En zonas frescas podemos enganar a natureza para que a planta produza inflorescencias no primeiro ano. Esto consíguese mantendo a planta initerrumpidamente a temperaturas frescas (por debaixo de 10ºC e por riba de 2ºC) durante un mes, ou mes e medio. Manténgalas en cama quente y trasplante a o exterior cando rematen as xeadas.

Sementar a uns 6 mm de profundidade, en semilleiro dende finais do inverno ata comenzos da primaveira, dous meses antes das derradeiras xeadas, e no exterior no vran.

Tempo de xerminación: 14-15 días
pH ideal : 6,5 - 8.
Marco de plantación: 60 cm.
Temperatura do solo entre 16 e 24 ºC.
Rega abondosa.
Abonado: precisa unha boa aportación tanto de N, como de P e K.

Rega uniforme durante toda a tempada.

Ten raíces moi profundas e é moi voraz, precisando un solo rico en compost.

Góstalle asociarse co estragón e o xirasol.

As sementes ecolóxicas teñen unha duración de uns 6 anos